19 maja 2014

Risotto z boczniakami

Risotto z boczniakami,
czyli pyszne i szybkie danie włoskie.


Risotto z boczniakami to propozycja szybkiego obiadu o ciekawym smaku, u mnie z dodatkiem Martini Extra Dry. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 75 g ryżu arborio
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 100 g boczniaków
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 50 ml martini extra dry (lub innego białego wina wytrawnego)
  • 60 g masła
  • 2 łyżki parmezanu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta tymianku
  • sól
Na początku, cebulę i czosnek pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam 20 g masła i łyżkę oliwy z oliwek, dodałam cebulę i czosnek. Podsmażałam 3 minuty, aż cebula  się zeszkliła.Następnie dodałam ryż i smażyłam aż stał się szklisty. Następnie dodałam martini extra dry i gotowałam na dużym ogniu, aż wino znacznie odparowało. Następnie dodałam kolejno po jednej chochli bulionu, za każdym razem czekałam aż ryż wchłonął bulion, często mieszałam. U mnie ryż był gotowy po 20 minutach. W między czasie, na patelni z 20 g masła oraz 1 łyżką oliwy z oliwek podsmażyłam posolone boczniaki na kolor brązowy, boczniaki wcześniej pokroiłam w paski. Kiedy ryż był gotowy, zdjęłam go z palnika, doprawiałam tymiankiem. Do ryżu dodałam 20 g masła oraz ser parmezan, wszystko wymieszałam, dodałam podsmażone boczniaki. I risotto z boczniakami jest gotowe. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz