11 lutego 2016

Zapiekanka makaronowa z kurczakiem i brokułami

Zapiekanka makaronowa 
z kurczakiem i brokułami,
czyli danie idealne na obiad albo kolację.


Zapiekanka makaronowa z kurczakiem, brokułami w sosie śmietanowym to moja dzisiejsza propozycja kolacji.
 
Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję 
  • 140 g filetu z kurczaka
  • 100 g makaronu (u mnie pióra)
  • 10 różyczek brokuła
  • 1 jajko
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki 
  • 2 plastry żółtego sera
  • pieprz
  • sól
  • masło i bułka tarta
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w kostkę i zamarynowałam w oliwie, miodzie, sosie sojowym, soli i pieprzu oraz słodkiej papryce. Tak przygotowanego kurczaka odstawiłam na 30 minut do lodówki. Po tym czasie kurczaka podsmażyłam, mieszając około 5 minut, aż był gotowy. W między czasie makaron ugotowałam al dente wg. przepisu na opakowaniu. Brokuła gotowałam 7 minut w posolonej wodzie, następnie przelałam zimną wodą. Formę o wymiarach 19x12 cm wysmarowałam masłem i oprószyłam bułką tartą. Do formy wyłożyłam makaron i kurczaka, wymieszałam. Na wierzchu wyłożyłam równomiernie różyczki brokuła. Całość zalałam sosem śmietanowym, który powstał z wymieszania jajka ze śmietaną oraz solą i pieprzem. Na wierzchu wyłożyłam plastry sera. Zapiekankę zapiekałam 15 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni C. Smacznego!
Dno foremki o wymiarach 19x12 cm posmarowałam

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz