12 września 2013

Krem z dyni z curry i imbirem oraz mleczkiem kokosowym

Krem z dyni z curry i imbirem 
oraz mleczkiem kokosowym,
czyli aromatyczna zupa z dyni.


 To kolejny przepis z dynią według Ani Starmach. Uwielbiam jak ona łączy smaki i dlatego, zawsze w ciemno robię jej przepisy. Krem z dyni ma niesamowity smak. Polecam!

Potrzebne składniki: 
  • 3 szklanki bulionu drobiowego (u mnie z kostki)
  • 1 kg dyni
  • 3 marchewki 
  • 2 duże ziemniaki  
  • 1 cebula 
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • 1  łyżeczka ostrego curry 
  • 5 cm kawałek świeżego imbiru  
  • ½ łyżeczki imbiru w proszku 
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej,  
  • 1/3 łyżeczki cynamonu 
  • świeża pietruszka do ozdoby (lub kolendra)
  • pieprz 
  • sól 
Na początku, obrałam marchewki, ziemniaki oraz dynie i wszystko pokroiłam w dużą kostkę. Następnie rozgrzałam oliwę z oliwek, wrzuciłam curry, posiekany imbir i imbir sproszkowany. Mieszając smażyłam kilka sekund, dodałam ziemniaki i marchewkę. Gdy lekko się przesmażyły, dodałam dynię i cebulę i podsmażałam około 5 minut, cały czas mieszając. Następnie wlałam bulion. Całość gotowałam następne 25 minut, aż warzywa były miękkie. Po czym dodałam mleko kokosowe, sól , pieprz do smaku szczyptę gałki muszkatołowej i cynamon. To wszystko zmiksowałam za pomocą  blendera i podałam udekorowany świeżą pietruszką. Z podanych porcji wychodzi około 2 litrów kremu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz