12 marca 2016

Zapiekany ryż z jabłkami

Zapiekany ryż z jabłkami,
czyli pyszne danie nie tylko dla mam.


Dziś Wam proponuję pyszną zapiekankę na słodko, a mianowicie Zapiekany ryż z jabłkami. W związku z tym, że od niedawna jestem mamą karmiącą moją córeczkę danie to polecam szczególnie mamom karmiącym :)


Potrzebne składniki:
  • 125 g ryżu 
  • 2 jabłka
  • 2/3 szklanki mleka
  • 2/3 szklanki wody
  • 1 łyżka cukru
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • masło i bułka tarta
  • sól 
Na początku, mleko i wodę z odrobiną soli zagotowałam, dodałam ryż i gotowałam około 10 minut, aż ryż wchłonął cały płyn. Ściągnęłam z palnika i odstawiłam pod przykryciem. Jabłka obrałam i starłam na drobnej tarce, dodałam łyżkę cukru i wymieszałam. Formę 19x12 cm wysmarowałam masłem i oprószyłam bułką tartą. Na dno formy wyłożyłam połowę ryżu, następnie warstwa z jabłek i na koniec warstwa z ryżu. Zapiekankę polałam śmietanką i obsypałam cukrem brązowym. Tak przygotowany Ryż z jabłkami zapiekałam 30 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!
 

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Za mną też chodziła ta zapiekanka od kilku dni, aż ją zrobiłam :) Polecam :)

      Usuń
  2. Świetny przepis, ryż z jabłkami to danie, które mocno kojarzy się z dzieciństwem i domową, tradycyjną kuchnią. Właśnie takie smaki mają szansę na wygraną w naszym konkursie kulinarnym. Wystarczy, że dodasz do wpisu grafikę konkursową i kilka zdań od siebie (info dostępne na stronie https://e-turysta.net/konkurs-kulinarny/), a będziesz mogła wygrać chociażby aparat cyfrowy i promocję na Smaker.pl. Pozdrawiam i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń