29 czerwca 2016

Pieczone placki cukiniowo-ziemniaczane

Pieczone placki cukiniowo-ziemniaczane,
czyli kolejny przepis polecany szczególnie mamom karmiącym.


Pieczone placki z cukinii i ziemniaków to moja kolejna propozycja dla mam karmiących. Polecam!
  
Potrzebne składniki:
Przepis na 4 sztuki 
  • 200 g cukinii
  • 1 duży (150 g)  ziemniak
  • 4 łyżki mąki
  • 1 jajko
  • pieprz
  • sól
  • olej
Sos:
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • 1/2 łyżeczki ketchupu
Na początku, cukinię starłam na dużych oczkach i posypałam solą, odstawiłam na kilka minut. W między czasie, ziemniaka obrałam i również starłam na dużych oczkach.  Cukinię wycisnęłam w dłoniach, aby pozbyć się nadmiaru wody, to samo z ziemniakiem. Tak przygotowaną cukinię i ziemniaka wymieszałam z jajkiem i mąką. Doprawiłam pieprzem i odrobiną soli. Blachę z piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia, posmarowałam olejem i uformowałam cztery placki z powstałej masy. Piekłam 20 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Placki podałam z ulubionym sosem, który powstał z wymieszania składników prezentowanych wyżej. Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz