31 października 2016

Pieczone kotlety mielone z kurczaka i pieczarek

Pieczone kotlety mielone 
z kurczaka i pieczarek,
czyli pyszny obiad .

 
 Pieczone kotlety mielone z kurczaka z pieczarkami są lżejszą alternatywą dla klasycznych mielonych. Polecam przepis również mamom karmiącym.
 

Potrzebne składniki:
  • 250 g filet z kurczaka
  • 100 g pieczarek
  • 1 mała cebula
  • 1 jajko
  • bułka tarta 
  • 1 łyżka oliwy
  • pieprz
  • sól 
Na początku, pieczarki oraz cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Następnie na  oliwie podsmażyłam pieczarki i cebulę około 10 minut na małym ogniu. Filet z kurczaka obrałam z błonek i zmieliłam. W misce wymieszałam zmielone mięso kurczaka, podsmażone pieczarki z cebulą, jajko i 3 łyżki bułki tartej. Doprawiłam solą i pieprzem. Z powstałej masy uformowałam trzy większe kotlety, każdy obtoczyłam w bułce tartej. Na patelni rozgrzałam oliwę i piekłam kotlety z każdej strony po około 4 minuty, aż się zarumieniły. Tak przygotowane kotlety umieściłam w piekarniku nagrzanym na 150 stopni, na papierze do pieczenia, piekłam 15 minut. Gotowe kotlety podałam z puree i buraczkami na ciepło. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz