24 września 2016

Leśny mech, czyli ciasto szpinakowe

Leśny mech,
czyli pyszne ciasto szpinakowe.


Dzisiaj polecam Wam pyszne i oryginalne ciasto szpinakowe zwane Leśny mech
 

Potrzebne składniki:

Ciasto: 
  • 400 g szpinaku rozdrobnionego mrożonego
  • 3 jajka
  • 320 g cukru pudru (1 i 1/3 szklanki)
  • 320 g oleju  (1 i 1/3 szklanki)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
  • 400 g śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 2 łyżki wody

  • połowa granata
 
Na początku, szpinak rozmroziłam, pozostawiłam na sicie i odcisnęłam z nadmiaru wody. Następnie za pomocą blendera zmiksowałam na jednolitą masę. Białka z jajek ubiłam z cukrem pudrem na pianę, potem dodawałam po jednym żółtku, cały czas miksując. Masę jajeczną połączyłam ze szpinakiem, dobrze wymieszałam. Następnie dodawałam olej, który wlewałam wolno, miksując. Na koniec partiami dodawałam mąkę i proszek do pieczenia. Gotowe ciasto wlałam do tortownicy o średnicy 23 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto piekłam 60-70 minut, do suchego patyczka w piekarniku nagrzanym na 180 stopni. Upieczone ciasto pozostawiłam do całkowitego ostygnięcia. Potem odkroiłam 1/3 ciasta i pokruszyłam je do miski. Krem zrobiłam z wychłodzonych śmietanek 30% z dodatkiem cukru pudru. Żelatynę wymieszałam z wodę i odstawiałam na chwilę, następnie włożyłam do mikrofali na 10-20 sekund. Lekko przestudziłam.Gotową żelatynę dodawałam partiami do kremu, miksując. Ciasto z odkrojoną 1/3 przełożyłam spowrotem do tortownicy, wyłożyłam krem wyrównując go i na koniec warstwa ciasta pokruszonego. Następnie wierch udekorowałam pestkami z połowy granata. Ciasto włożyłam na klika godzin do lodówki. Smacznego!

 

1 komentarz:

  1. Witaj. Promujemy przepisy blogerów. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin swojego bloga oraz liczbę fanów, to serdecznie zapraszamy do rejestracji na: www.katalogsmakow.pl ;)

    OdpowiedzUsuń