16 listopada 2016

Ciasto lawendowe

Ciasto lawendowe,
czyli pyszne ciasto o oryginalnym smaku.


Lawenda nie tylko pięknie wygląda i pachnie, ale także świetnie smakuje. Tylko trzeba uważać z jej ilością dodawaną do ciasta, bo można przesadzić. Dzisiaj polecam Wam Ciasto lawendowe z nutką cytrynową na jogurcie. 
 

Potrzebne składniki:
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • 1,5 szklanki mąki pszennej 
  • 3/4 łyżki suszonej lawendy
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 1 szklana jogurtu greckiego
  • 1/2 szklanki oleju
  • skórka z 1 cytryny
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • masło do wysmarowania formy
Na początku, cukier puder wymieszałam z lawendą. Następnie dodałam mąkę, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia i sól. Wszystko wymieszałam. W innej miseczce wymieszałam mikserem jajka, olej i jogurt, aż do uzyskania jednolitej masy. Powstałą masę przelałam do suchych składników i całość łyżką wymieszałam. Na koniec dodałam startą skórkę z cytryny oraz sok z cytryny. Wymieszałam łyżką.  Formę sylikonową o średnicy 23 cm wysmarowałam masłem. Do formy przełożyłam ciasto. Cisto piekłam w piecu nagrzanym na 180 stopni około 45 minut, aż do suchego patyczka. Kiedy ciasto ostygło, posypałam je cukrem pudrem. Smacznego!


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz