27 listopada 2016

Angielska cottage pie, czyli zapiekanka mięsna

Angielska Cottage pie, 
czyli zapiekanka mięsna.


Dzisiaj chciałam Wam zaproponować angielską Cottage pie, czyli zapiekanka mięsna pod puszystym puree od JustChopped. Polecam!
 

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje
  • 300 g mielonej wołowiny
  • 2 średnie marchewki
  • 1 czerwona cebula
  • 500 g ziemniaków
  • 1/2 szklanki bulionu warzywnego
  • 1 łyżka masła
  • 185 g koncentratu pomidorowego
  • gałka muszkatołowa
  • 100 ml śmietanki do sosów
  • ser Bursztyn dojrzewający
  • pieprz
  • sól
  • oliwa z oliwek

Na początku, ziemniaki obrałam i pokroiłam w kostkę, gotowałam w słonej wodzie około 20 minut. Cebulę pokroiłam w pióra, a marchewkę starłam na tartce na grubych oczkach. Na patelni rozgrzałam 2 łyżki oliwy z oliwek, dodałam zmieloną wołowinę i mieszając dusiłam mięso około 4 minuty, aż zmieniło kolor. Następnie dodałam cebulę, marchewkę, bulion oraz koncentrat pomidorowy. Całość doprawiłam solą i pieprzem i dusiłam kolejne 10 minut. Ugotowane ziemniaki ubiłam, dodałam śmietankę, masło, gałkę muszkatołową, za pomocą blendera zrobiłam gładkie puree. Do naczynia do zapiekania o wymiarach 18x18cm wyłożyłam masę mięsną, a na wierzchu dałam puree oraz tarty ser Bursztyn. Zapiekankę zapiekałam 20 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

P.S. Mieszkańcy Poznania i Warszawy mogą w tym tygodniu zamawiać składniki z przepisem na to danie od JustChopped.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz