26 lutego 2017

Sernik z mango

Sernik z mango,
czyli nieziemsko pyszny sernik egzotyczny.


Sernik z mango na czekoladowym spodzie i pod śmietankową pierzynką to idealne połączenie. Sernik ten jest specjalnością kawiarni Cafe La Ruina na poznańskiej Śródce. Dzięki cudownej książce właścicieli tego wyjątkowo miejsca kulinarnego na mapie Poznania, dziś Wam prezentuję przepis. Polecam!!!

Potrzebne składniki:  

Masa:
  • 1 kg twarogu sernikowego
  • 35 g mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  • 270 ml mleka słodkiego zagęszczonego
  • 200 g śmietany 18%
  • 550 g pulpy mango
  • szczypta soli
Spód:
  • 130 g mąki pszennej
  • 75 g masła
  • 65 g cukru
  • 20 g kakao
  • większa szczypta soli
"Pierzynka" śmietankowa:
  • 400 g śmietany 18%
  • 40 g cukru pudru
  • 3 łyżki pulpy mango

Na początku, zrobiłam spód mieszając ze sobą mąkę, cukier, kakao i sól oraz roztopione masło. Mieszałam tak długo, aż składniki się ze sobą połączyły i uzyskałam konsystencję mokrego piasku. Następnie tortownicę o średnicy 28 cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia. Masę na spód przełożyłam do tortownicy i równo rozłożyłam i mocno szklaną ubiłam, zrobiłam rant w koło. Tak przygotowany spód piekłam 10 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni.
Następnie, w misce umieściłam twaróg i za pomocą miksera lekko go spulchniłam. Potem dodawałam kolejno składniki, mieszałam tylko do połączenia składników. Najpierw mąka i sól, następnie jajka jedno po drugim. Potem kolejno mleko zagęszczane i śmietana. A na koniec pulpę mango. Sernik piekłam 55 minut w piecu nagrzanym na 160 stopni, potem jeszcze sernik zostawiłam na 10 minut w zamkniętym piekarniku. Po tym czasie uchyliłam piekarnik i zostawiłam sernik do ostygnięcia w nim.
Kiedy sernik był zupełnie zimny, na wierchu wyłożyłam "pierzynkę" śmietankową, którą zrobiłam z wymieszania śmietany z cukrem pudrem. Śmietankę równo rozłożyłam, a następnie na środku dałam trzy łyżki pulpy mango i łyżką zrobiłam okręgi na całości. Wstawiłam sernik na noc do lodówki. Smacznego!!!



 

15 komentarzy:

  1. Musiał smakować niebiańsko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakiego twarogu użyłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam z Twarogu sernikowego "Mój ulubiony" z Wielunia. Jest gęsty i śmietankowy. Polecam :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Piekłam z Twarogu sernikowego "Mój ulubiony" z Wielunia, ale myślę, że w Twarogu Sernikowego President, też wyjdzie pyszny. Pulpa z mango z puszki.

      Usuń
  4. witam, w przepisie jest mowa o kwaśnej śmietanie? czy chodzi o śmietankę słodką 18%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, proszę użyć śmietany kwaśnej 18 %, wychodzi super połączenie z sernikiem z mango :)

      Usuń

    2. Nigdzie w okolicy nie ma pulpy, moge wogle nie dodawac mango? Lub zblendowac kawalki mano z puszki?

      Usuń
  5. Witam :-)
    Czy do spodu nie są potrzebne jajka (lub same żółtka)? Czy mleko słodkie zagęszczone można czymś zastąpić?;-)
    Pozdrawiam!:-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się trzymać przepisu, spód bez jaj ma być :) Niestety, nie doradzę, czym zastąpić mleko zagęszczone ponieważ wg. mnie jest ono niezbędne, aby smak sernika był idealny:) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź - sernik wyszedł znakomicie :D

      Usuń
  6. Hej,
    piekłem ten sernik i wyszedł przegenialny, jak w Ruinie <3 Tylko ta śmietana mi spływała z góry i nie wyglądała tak pięknie jak u Ciebie. Co mogło być tego przyczyną? Użyłem kwaśniej, gęstej 18

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      cieszę się, że sernik Ci smakował :) To jest oryginalny przepis, więc musi smakować jak w Ruinie ;) Co do śmietany, to myślę, że ważny jest producent i to,aby była gęsta. Ja używam śmietany Piątnicy i zawsze wychodzi. No i sernik musi być zupełnie zimny jak nakładasz śmietanę, bo jak jest letni to śmietana też spłynie. I do tego noc w lodówce i musi się udać :)
      Pozdrawiam serdecznie,
      Magda

      Usuń
  7. trzeba było zacząć od pierzynki i na końcu spód zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń