12 kwietnia 2017

Pasztet drobiowy

Pasztet drobiowy,
czyli moja propozycja na dla najmłodszych.


Pasztet drobiowy to moja propozycja nie tylko na Wielkanoc dla najmłodszych. Pasztet ten zrobiłam dla mojej rocznej córeczki, ale myślę, że dla starszych dzieci też będzie idealny. Polecam!

 
  Potrzebne składniki:
  • 1,5 kg kurczaka zagrodowego
  • włoszczyzna (marchew, pietruszka, seler, por)
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • kilka ziaren pieprzu
  • 2 jajka
  • 1 płaska łyżeczka soli*
  • 1 płaska łyżeczka pieprzu
  • 1 płaska łyżeczka gałki muszkatołowej 
  • 1/2 łyżeczki imbiru mielonego
  • bułka tarta
  • masło do wysmarowania formy
 
* soli możecie dać więcej do smaku. Moja wersja jest dla niemowlaka.
Na początku, kurczaka pokroiłam w mniejsze kawałki. W garnku roztopiłam masło i lekko podsmażyłam cebulę wcześniej pokrojoną w kostkę. Do cebuli dodałam kurczaka. Następnie, dodałam włoszczyznę oraz ziele angielskie, liście laurowe i pieprz. Zalałam wszystko wodą i gotowałam około 2 h na wolnym ogniu. Powstały rosół odlałam. Kurczaka obrałam z mięsa (bez skóry), warzywa pokroiłam w mniejsze kawałki. Wszystko zmieliłam dwa razy w maszynce do mielenia. Do masy dodałam dwa jajka oraz przyprawy: sól, pieprz, gałkę muszkatołową, imbir. Całość dobrze wymieszałam. Formę wysmarowałam masłem i obsypałam bułką tartą, nadmiar wytrząsałam. Masę przełożyłam do formy, uklepałam i posypałam na wierzchu tartą bułką. Tak przygotowany pasztet piekłam 1h w piecu nagrzanym na 180 stopni. Po upieczeniu ostawiłam do całkowitego ostygnięcia. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz