24 listopada 2015

Placki z sera ricotta i jabłek

Placki z ricotty i jabłek,
czyli zdrowy i pyszny obiad na słodko.


Inspiracją do zrobienia tych placków był dla mnie przepis z bloga Kwestia Smaku, jednak prezentuje Wam moją wersję Placków z sera ricotta i jabłek. Polecam!

Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję 
  • 100 g sera wiedeńskiego ricotta
  • 2 małe jabłka ( ok. 100 g musu)
  • 1 łyżka masła
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki rodzynek
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1 jajko
  • 3 łyżki kopiaste mąki pszennej
  • szczypta startej skórki pomarańczy
  • olej do smażenia
 Na początku, jabłka obrałam pokroiłam w kostkę i uprażyłam na łyżce masła z 1 łyżką cukru. W trakcie smażenia widelcem rozdrobniłam jabłka. Gotowe jabłka odstawiłam do ostygnięcia, zważyłam 100 g powstałego musu jabłkowego. Do musu dodałam rodzynki i cukier wanilinowy, wymieszałam. Ser ricotta widelcem rozgniotłam, dodałam żółtko  oraz 2 łyżki cukru i skórkę z pomarańczy, wymieszałam wszystko. W miseczce wymieszałam jabłka, masę z sera oraz białko ubite na pianę i mąkę pszenną. Wszystko wymieszałam, masa ma być gęsta. Na patelni rozgrzałam olej i trzy placki smażyłam na średnim ogniu, z obu stron na złoty kolor.  Placki z ricotty i jabłek podałam posypane cukrem pudrem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz