13 listopada 2015

Bakłażan faszerowany kurczakiem, kaszą jaglaną i suszonymi pomidorami

Bakłażan faszerowany kurczakiem,
kaszą jaglaną i suszonymi pomidorami,
czyli zdrowe i pyszne danie.


 Dzisiaj proponuję Wam przepis na zdrowe i pyszne danie. Bakłażan faszerowany kurczakiem, kaszą jaglaną i suszonymi pomidorami oraz kaparami. Polecam!
  
Potrzebne składniki:
  • 1 średni bakłażan
  • 80 g filetu z kurczaka
  • 3 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 4 suszone pomidory
  • 2 łyżeczki kaparów
  • 2 łyżki oleju z suszonych pomidorów
  • 1 łyżka oliwy
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1/2 mozzarelli
  • pieprz
  • sól
Na początku, filet z kurczaka zmieliłam, pomidory suszone pokroiłam w kostkę. Bakłażana przekroiłam w pół i z każdej połowy wydrążyłam środek za pomocą łyżki do melona, zostawiając rant 0,5 cm. Mielony filet z kurczaka doprawiłam solą oraz pieprzem i usmażyłam na oliwie, aż zrobił się biały. W misce wymieszałam kurczaka, kaszę jaglaną, suszone pomidory, kapary oraz 2 łyżki oleju z suszonych pomidorów. Farsz doprawiłam oregano i bazylii. Powstałym farszem wypełniłam połówki bakłażana, wcześniej przygotowanego. Na wierzchu każdą połówkę bakłażana z farszem posypałam startą mozzarellą. Tak przygotowanego bakłażana zapiekałam 30 minut w piecu nagrzanym na 170 stopni. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Robiłam niedawno podobne bakłażany, bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wg mnie marnotrawstwo baklazana :-( trzeba bylo rozkrojonego lekko posolic i zapiec... dopiero pozniej wydrazyc i polaczyc z kurczakiem i reszta dodatkow... i takim farszem nafaszerowac. No ale to tylko moje zdanie...

    OdpowiedzUsuń