3 listopada 2015

Śliwki z orzechami i migdałami pod kruszonką

Śliwki z orzechami i migdałami 
pod kruszonką,
czyli zdrowy i pyszny deser jesienny.


Dzisiaj polecam Wam pyszny, zdrowy deser na ciepło, a mianowicie Śliwki z orzechami i migdałami pod chrupiącą kruszonką. Polecam!
 
 Potrzebne składniki: 
  • 300 g śliwek węgierek
  • 2 łyżki orzechów włoskich
  • 2 łyżki migdałów
  • 2 łyżki cukru brązowego
Kruszonka:
  • 70 g zimnego masła 
  • 50 g mąki
  • 50 g cukru brązowego
 Na początku, śliwki umyłam i przekroiłam na pół, usunęłam pestki. W naczyniu do zapiekania o wymiarach 12x18 cm ułożyłam warstwę ze śliwek, posypałam łyżką cukru, orzechów włoskich i migdałów. Następnie druga warstwa ze śliwek, orzechów, migdałów i cukru. W misce wymieszałam mąkę, cukier brązowy i zimne masło w kawałkach. mieszałam tak długo palcami, aż uzyskałam konsystencję "mokrego piasku". Tak przygotowaną kruszonkę jako ostatnią warstwę, umieściłam w  naczyniu ze śliwkami. Deser zapiekałam 30 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni i 10 minut na 190 stopni, aby zarumienić kruszonkę. Śliwki z orzechami i migdałami pod chrupiącą kruszonką najlepiej smakuje ciepłe. Smacznego!
 
  

1 komentarz: