29 listopada 2015

Udka kurczaka pieczone na kiszonej kapuście

Udka kurczaka pieczone na kiszonej kapuście,
czyli pyszny i ławy obiad.


Udka z kurczaka pieczone na kiszonej kapuście to moja propozycja obiadu nie tylko niedzielnego. Polecam!
 Potrzebne składniki: 
  • 4 udka z kurczaka
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki 
  • 2 łyżeczki musztardy
  • 150 g kiszonej kapusty
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka cytryny
  • 3 łyżki oliwy
  • pieprz
  • sól
  • masło
 Na początku, udka z kurczaka umieściłam w worku, doprawiłam ostrą i słodką papryką, musztardą oraz 2 łyżkami oliwy, a także pieprzem i solą. Dobrze wymieszałam i worek z udkami umieściłam w lodówce na 2 h, aby się zamarynowały. Kiszoną kapustę pokroiłam drobnej. Naczynie do zapiekania wysmarowałam masłem, wyłożyłam dno kiszoną kapustą. Kapustę doprawiłam miodem, cytryną, oliwą oraz pieprzem i solą, wymieszałam. Na kapuście kiszonej ułożyłam zamarynowane udka kurczaka. Naczynie zakryłam i danie zapiekałam 45 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni C. Po tym czasie zdjęłam pokrywkę i zapiekałam kolejne 15 minut, aż skórka kurczaka się przypiekła. Udka z kurczaka zapiekane na kiszonej kapuście podałam z zapiekanymi ćwiartkami ziemniaków. Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. uwielbiam pieczonego kurczaka, próbowałam już tyle wariacji, a z kapustą jeszcze nigdy :) muszę koniecznie zrobić takie danie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, połączenie kurczaka z kiszoną kapustą idealne :) Pozdrawiam!

      Usuń