26 listopada 2015

Wegetariańskie pulpety z soczewicy i kaszy jaglanej w sosie pomidorowym z cukinią

Wegetariańskie pulpety z soczewicy i kaszy jaglanej w sosie pomidorowym z cukinią,
czyli zdrowy, dietetyczny obiad wegetariański.


Wegetariańskie pulpety z soczewicy i kaszy jaglanej w sosie pomidorowym z cukinią to pyszne, zdrowe i aromatyczne danie. Inspiracją do zrobienia tego dania był dla mnie przepis z bloga Kwestia Smaku. Polecam! 

Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje 

Pulpety:
  • 1/2 szklanki czerwonej soczewicy
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej
  • 1/2 cebuli
  • pieprz
  • sól
  • olej 
Sos:
  • 500 g pomidorów krojonych w puszce 
  • 1/3 średniej cukinii
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 czosnku
  • 1/4 łyżeczki przyprawy Garam Masala 
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki kuminu
  • pieprz
  • sól
  • olej 
Na początku, soczewicę i kaszą jaglaną  ugotowałam, aby były miękkie zgodnie z instrukcjami na opakowaniach, zostawiłam do ostygnięcia. Zarówno soczewica jak kasza mają być po ostudzeniu gęste i zbite. W między czasie na rozgrzanej oliwie zeszkliłam cebulę. Kaszę jaglaną, soczewice i cebulę, doprawiłam pieprzem i solą. Wilgotnymi dłońmi z powstałej masy ukształtowałam pulpety, mnie wyszło 6 sztuk. Pulpety obtoczyłam w oliwie. Tak przygotowane pulpety smażyłam na rozgrzanej oliwie, delikatnie przewracając, aby się nie rozpadły, ale zarumieniły z wszystkich stron. W między czasie, w garnku rozgrzałam olej i podsmażyłam cebulę i czosnek pokrojone w kostkę, aby się zeszkliły. Następnie dodałam cukinię pokrojoną w większą kostkę, przesmażyłam 3 minuty mieszając, dodałam przyprawy Garam Masala, kumin, kurkumę. Mieszając smażyłam całość kolejne 3-4 minuty, aby przyprawy uwolniły swoje aromaty. Na koniec dodałam pomidory w puszce, doprawiłam solą i pieprzem. Sos dusiłam kolejne 10 minut. Gotowy sos wyłożyłam na talerz, a na nim ułożyłam pulpety z soczewicy i kaszy jaglanej. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz