27 sierpnia 2016

Ciasto dyniowe na maślance

Ciasto dyniowe na maślance,
czyli pyszne sezonowe ciasto.



Dynie zagościły już na straganach, dlatego czas na pyszne, zdrowe ciasto dyniowe. Dziś Wam prezentuję przepis na Ciasto dyniowe na maślance. Oczywiście ciasto polecam szczególnie karmiącym mamom. Smacznego!
 

Potrzebne składniki:
  • 260 g puree z dyni Hokkaido
  • 260 g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 60 g masła
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/3 łyżeczki mielonego imbiru 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli

Na początku, zrobiłam puree z dyni. Obrałam dynię i usunęłam pestki, pokroiłam na mniejsze kawałki. Polałam odrobiną oliwy z oliwek i piekłam około 15 minut w temperaturze 190 stopni, aż wszystkie kawałki dyni były miękkie. Następnie poczekałam, aż ostygnie i za pomocą blendera zrobiłam puree z dyni. Masło roztopiłam i pozostawiłam do ostygnięcia. W jednej misce wymieszałam suche składniki to znaczy mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cynamon, imbir, sodę o sól. W drugiej misce za pomocą blendera wymieszałam mokre składniki to znaczy jajka, masło, maślankę i puree z dyni. Na koniec wymieszane na jednolitą masę mokre składniki dodałam do suchych. Drewnianą łyżką wymieszałam, aż wszystkie składniki się dobrze ze sobą połączyły. Sylikonową okrągłą formę o średnicy 21 cm napełniłam powstałą masą.  Ciasto piekłam w temperaturze 180 stopni około 40 minut, do suchego patyczka. Kiedy ciasto ostygło posypałam je cukrem pudrem. Smacznego!
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz