7 września 2016

Wytrawne ciasto serowe

Wytrawne ciasto serowe,
czyli danie, które idealne sprawdzi się 
na przyjęciu, jak i na obiad czy kolacje.


Wytrawne ciasto serowe z pomidorami, szpinakiem, szynką to danie, które dobrze smakuje zarówno na ciepło, jak na zimno. Polecam!

 Potrzebne składniki: 
  • 125 g sera mozzarella
  • 100 g sera gouda
  • 100 g szynki drobiowej gotowanej 
  • 250 g pomidorków cherry
  • 100 g szpinaku baby
  • 6 pomidorów suszonych
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • pieprz
  • sól 
 Na początku, sery mozzarella i gouda starłam na tartce na grubych oczkach. Szynkę, szpinak  i pomidory cherry ( zostawiłam 5 pomidorków na wierzch) oraz pomidory suszone pokroiłam drobno.  W misce umieściłam wszystkie składniki i delikatnie drewnianą łyżką wymieszałam. Jeśli ciasto wyda Wam się za luźne, możecie dodać więcej mąki. Tak przygotowaną masę przełożyłam do formy o średnicy 21 cm, wysmarowanej wcześniej masłem. Na wierzchu ułożyłam plastry pomidorków cherry. Ciasto serowe zapiekałam, aż ciasto się zarumieniło około 1h 20 min.  w piecu nagrzanym na 180 stopni. Jak już pisałam polecam to ciasto na zimno i na ciepło. Smacznego!

P.S. Przepis polecam oczywiście karmiącym mamom :) 

4 komentarze:

  1. Zapisałam przepis! Wygląda bardzo smakowicie. :)
    Zapraszam na nowy post! :) https://jaglusia.wordpress.com/2016/09/07/kluski-z-jarmuzem-w-sosie-miodowo-balsamicznym/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :) Dziękuje także za smakowite zaproszenie!

      Usuń
  2. Uwielbiam sery, więc pewnie posmakuje mi i ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń