12 września 2016

Kluski dyniowe z dziurką w sosie kurkowym

Kluski dyniowe z dziurką 
w sosie kurkowym,
czyli pyszne danie sezonowe.


Kluski dyniowe z dziurką w sosie kurkowym to pyszne wegetariańskie danie sezonowe. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 osoby 

Ciasto na kluski:
  • 200 g puree z dyni hokkaido
  • 300 g puree z ziemniaków
  • mąka ziemniaczana
  • 1 żółtko
  • sól
 Sos kurkowy:
  • 100 g kurek
  • 2 łyżki masła
  • 1/2 średniej cebuli
  • 2 łyżki śmietany 18% 
  • pieprz
  • sól
  • natka pietruszki
 Na początku, zrobiłam puree z dyni, którą obrałam pokroiłam w mniejsze kawałki i piekłam w piekarniku nagrzanym na 190 stopni około 20 minut. Potem za pomocą blendera zrobiłam puree z dyni. Ziemniaki ugotowałam w osolonej wodzie, potem ubiłam, aż powstała gładka masa. Przestudzone puree z dyni i ziemniaków wymieszałam ze sobą w misce. Ciasto podzieliłam w misce na 4 części, z jednej części wyjęłam ciasto, a w jej miejsce wsypałam mąkę ziemniaczaną. Dodałam odłożone ciasto, żółtko oraz sól. Dobrze wymieszałam ciasto. Z powstałego ciasta uformowałam 12 sztuk klusek z dziurką. Kluski wrzuciłam do gotującej się osolonej wody i gotowałam je po wypłynięciu na powierzchnię jeszcze 2 minuty. W między czasie, zrobiłam sos kurkowy. Kurki wyczyściłam i wypukałam w  zimniej wodzie. Wyłożyłam na ręcznik papierowy, aby wyschły. Kurki i cebulę pokroiłam drobno. Na patelni rozgrzałam jedną łyżkę masła dodałam cebulę, lekko ją przesmażyłam. Następnie dodałam koleją łyżkę masła i kurki. Doprawiłam solą i pieprzem. Kurki dusiłam około 5 minut, na koniec dodałam śmietanę i jeszcze gotowałam całość mieszając 2 minuty. Ugotowane Kluski dyniowe z dziurką podałam z sosem kurkowym i posypałam natką pietruszki. Smacznego!
 

2 komentarze: