5 stycznia 2017

Ucierane ciasto maślane z jabłkami

Ucierane ciasto maślane z jabłkami,
czyli coś nie coś do kawy :)


Ucierane ciasto maślane z jabłkami pod maślaną kruszonką to propozycja pysznego deseru od cukiernika Pawła Małeckiego.
 
 Potrzebne składniki: 
  • 250 g miękkiego masła
  • 150 g cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 5 jajek 
  • 180 g mąki tortowej
  •  50 g mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • 500 g jabłek
 Kruszonka:
  • 30 g schłodzonego masła
  • 30 g cukru pudru
  • 30 g mąki tortowej 
Na początku miękkie masło ucierałam z cukrem i cukrem waniliowym, aż powstała jednolita masa. Następnie dodawałam stopniowo po jednym jajku, mieszając mikserem, masa może wyglądać na zwarzoną, ale to w niczym nie przeszkadza. Na koniec dodawałam mąki i proszek do pieczenia oraz cynamon, stopniowo mieszając. Okrągłą formę o średnicy 29 cm wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką, wyłożyłam ciasto i wyrównałam powierzchnię. Na tak przygotowane ciasto wyłożyłam kawałki jabłka, układając jak wachlarz. Jabłka wcześniej obrałam, wycięłam gniazda i pokroiłam na 9 części, czyli dość grube plastry. W miseczce wymieszałam schłodzone masło z cukrem pudrem i mąką, aż uzyskałam konsystencje "mokrego piasku". Kruszonką posypałam równo całe ciasto. Tak przygotowane ciasto piekłam 45 minut ( do suchego patyczka) w piekarniku nagrzanym na 180 stopni. Wystudzone ciasto posypałam cukrem pudrem. Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz