21 marca 2014

Cannelloni z mięsem mielonym w sosie pomidorowym

Cannelloni z mięsem mielonym 
w sosie pomidorowym,
czyli pyszne włoskie danie.


Cannelloni z mięsem mielonym w sosie pomidorowym to danie popularne nie tylko we Włoszech. Polecam zarówno na obiad jak i na kolację.


Potrzebne składniki:
  • 250 g mielonego mięsa wieprzowo-wołowego
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 8 sztuk cannelloni
  • 50 g sera żółtego
  • 1 jajko
  • 200 ml przecieru pomidorowego
  • oregano
  • bazylia
  • pieprz
  • sól
Na początku, czosnek i cebulę pokroiłam w drobna kostkę. Na rozgrzanej oliwie z oliwek podmazyłam czosnek i połowę cebuli, aż się cebula zeszkliła. Dodałam mięso mielone, doprawiałam solą i pieprzem. Smażyłam około 5 minut aż mięso było gotowe. Kiedy mięso ostygło, dodałam połowę sera startego na grubych oczkach oraz jajko.  Formę 18 cm x 18 cm wysmarowałam masłem, każdą rurkę cannelloni wypełniłam farszem z mięsa za pomocą łyżeczki. Cannelloni z farszem ułożyłam na całym dnie, jedna obok drugiej. Makaronu nie gotowałam wcześniej. Przecier pomidorowy wymieszałam z podsmażoną połową cebuli. Doprawiłam solą, pieprzem oraz bazylią i oregano. Powstałym sosem pomidorowym polałam cannelloni, ważne aby każda rurka makaronu była pokryta sosem. Na wierzchu posypałam serem żółtym. Formę z cannelloni nakryłam folią aluminiową i zapiekałam 40 minut w temperaturze 200 stopni. Na ostatnie 10 minut zdjęłam folię aluminiową, aby ser się zapiekł. Smacznego!

Formę 18 cm x 18 cm wysmarowałam masłem

2 komentarze: