10 marca 2015

Pâté z drobiowych wątróbek

Pâté z drobiowych wątróbek,
czyli pyszny francuski pasztet.


Pâté z drobiowych wątróbek to szybki, drobiowy pasztet idealny na kolację. Polecam!


Potrzebne składniki: 
  • 350 g wątróbek drobiowych
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • 1/2 cebuli 
  • 100 g masła
  • 1/4 szklanki brandy
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 3 łyżki natki pietruszki
  • pieprz
  • sól 
Na początku, cebule i czosnek pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam 2 łyżki masła i podsmażyłam cebulę i czosnek przez 3 minuty cały czas mieszając. Następnie dodałam wątróbki i smażyłam z obu stron przez następnie 3 minuty. Dodałam brandy i gotowałam 1 minutę. Wątróbki doprawiłam solą i pieprzem oraz tymiankiem, dodałam resztę 50 g masła. Kiedy masło już się całe stopiło, całą zawartość przełożyłam do wyższego pojemnika i za pomocą blendera zmiksowałam na mus. Dodałam 2 łyżki natkę pietruszki, wymieszałam. Tak przygotowany mus przełożyłam do małych miseczek. Na patelni roztopiłam resztę masła, dodałam 1 łyżkę natki pietruszki. Masło z pietruszką wylałam na mus. Wstawiłam na całą noc do lodówki. Pâté z drobiowych wątróbek idealnie smakuje z kiszonym ogórkiem. Smacznego!


 

1 komentarz: