2 kwietnia 2014

Kuskus z kurczakiem po tunezyjsku

Kuskus z kurczakiem,
czyli aromatyczne danie pachnące Tunezją.


Dostałam w prezencie przyprawy z Tunezji i szukając w internecie jak je wykorzystać stworzyłam danie, które Wam dziś prezentuje. Couscous to tradycyjne danie w Tunezji. Proponuje Wam Kuskus z kurczakiem i warzywami przyprawiony aromatycznymi przyprawami. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 2 osoby
  • 180 g filetu z kurczaka
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 2/3 szklanki bulionu
  • 1/2 szklanki ciecierzycy z puszki
  • natka pietruszki
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżeczka przyprawy HARRISA (ostra i pikantna z papryczek chili)
  • 1/3 łyżeczki papryki ostrej
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1/2 łyżeczki przyprawy Quatre epices (pieprz, imbir, gałka muszkatołowa, goździki)
  • 1/2 szklanki kuskus
  • 1 łyżka mąki
  • pieprz
  • sól 
Na początku, filet z kurczaka pokroiłam w większą kostkę i doprawiłam papryką ostrą i słodką oraz przyprawą Harrisa (1/2 łyżeczki). Cebulę pokroiłam w plastry, cukinie w pół talarki, marchew w talarki, a paprykę w paski. W rondelku, rozgrzałam odrobinę oliwy z oliwek, dodałam kurczaka i smażyłam, aż kurczak z obu stron zrobił się lekko rumiany. Gotowy kurczak przełożyłam do miseczki. Do rondelka dodałam łyżkę masła i cebulę. Mieszając smażyłam cebulę około 3-4 minuty, dodałam cukinię, paprykę, marchewkę i smażyłam całosć kolejne 2 minuty. Następnie dodałam usmażonego kurczaka oraz bulion, doprawiałam przyprawą Harrisa i pieprzem oraz solą. Całość dusiłam około 15 minut, następnie dodałam ciecierzycę i gotowałam jeszcze 5 minut. Na koniec sos zgęstniałam mąką. W między czasie zrobiłam kuskus według przepisu na opakowaniu, który doprawiłam przyprawą Quatre epices i solą. Podawałam Kuskus z kurczakiem i warzywami posypany natką pietruszki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz