10 maja 2017

Wiosenna zupa ze szpragami i fetą

Wiosenna zupa ze szparagami i fetą,
to pyszne i szybkie danie pachnące wiosną.


Uwielbiam szparagi, zwłaszcza te zielone. Dlatego dziś polecam Wam pyszną Wiosenną zupę ze szparagami, młodymi ziemniakami i fetą. Inspiracją do zrobienia tej zupy był przepis, który znajdziecie tutaj Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 400 g młodych ziemniaków
  • 10 szt. zielonych szparagów
  • 2 ząbki czosnku
  • 700 ml bulionu drobiowego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 4 łyżki posiekanego koperku
  • 150 ml śmietany 18%
  • ser feta
Na początku, ziemniakami obrałam i pokroiłam w dużą kostkę. Szparagi  umyłam, odcięłam dolne części i pokroiłam je na 2 cm kawałki, główki zostawiłam całe. W garnku podgrzałam olej i masło, dodałam czosnek przekrojony na pół oraz ziemniaki, podsmażyłam 2-3 minuty, mieszając. Następnie do garnka dodałam gorący bulion i kurkumę. Gotowałam 10 minut i dodałam szparagi oraz koperek, aby gotować kolejne 10 minut. Kiedy ziemniaki i szparagi były miękkie, dodałam śmietanę zahartowaną wcześniej kilkoma łyżkami zupy. Zupę dobrze wymieszałam. Wiosenną zupę ze szparagami podałam z fetą pokrojoną w dużą kostkę. Smacznego!

4 komentarze: