25 lipca 2017

Drożdżówki z porzeczką i kruszonką

Drożdżówki z porzeczką i kruszonką,
czyli pyszny sezonowy deser.


Drożdżówki z czerwoną porzeczką polecam szczególnie dzieciom. Drożdżówki nie są słodkie, wręcz lekko kwaskowate dzięki porzeczkom. Polecam!



Potrzebne składniki:
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1 szklanka mleka
  • 600 g mąki pszennej tortowej
  • 1 jajko i 1 żółtko
  • 50 g miękkiego masła
  • 50 g cukru
  • 200 g czerwonej porzeczki
  • 50 g bułki tartej
Kruszonka:
  • 50 g zimnego masła
  • 300 g mąki tortowej
  • 150 g cukru
Na początku, w miseczce pokruszyłam drożdże z cukrem i dodałam 1/3 szklanki ciepłego mleka. Odstawiłam na 15 minut. Następnie dodałam mąkę, jajko i żółtko, masło oraz 2/3 szklanki mleka. Ugniatając ciasto wymieszałam ze sobą wszystkie składniki. Odstawiłam na 30 minut w ciepłe miejsce, aby urosło, miseczkę nakryłam ścierką. W między czasie, umyłam i obrałam porzeczkę. W misce zrobiłam kruszonkę, wymieszałam mąkę, cukier i zimne masło w kawałkach. Mieszałam tak długo, aż uzyskałam konsystencję "mokrego piasku". Wyrośnięte ciasto ugniotłam raz jeszcze i podzieliłam na 10 kul. Na dwóch blachach wyłożonych papierem do pieczenia rozłożyłam po 5 kul z ciasta lekko je spłaszczając, odstawiłam na 20 minut, aby urosły. Po tym czasie zrobiłam w każdej drożdżówce duże wgłębienie, nasypałam łyżeczkę bułki tartej oraz porzeczki. Na wierzchu posypałam kruszonką. Piekłam 25 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz