2 października 2017

Domowa Chałka dyniowa

Domowa Chałka dyniowa,
czyli puszyste ciasto drożdżowe z dynią.


Domowa Chałka dyniowa ma piękny kolor dzięki dyni. Jest puszysta, lekko słodka. Idealna także dla dzieci, moja córeczka ją uwielbia. Inspiracją do zrobienia chałki był dla mnie przepis stąd Polecam!




Potrzebne składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 15 g świeżych drożdży
  • 200 ml mleka
  • 45 g masła stopionego
  • 3 łyżki cukru
  • 200 g puree z pieczonej dyni
  • 1 jajko 


Na początku, drożdże rozpuściłam w 1/2 szklanki ciepłego mleka.
W misce wymieszałam ze sobą wszystkie składniki tzn. mąkę, rozpuszczone drożdże, cukier, jajko, mleko, masło oraz puree z dyni. Całość mieszałam tak długo, aż uzyskałam gładkie ciasto. Tak przygotowane ciasto włożyłam do miski i nakryłam bawełnianą ściereczką, odstawiłam na 1 h w ciepłe miejsce, aby ciasto urosło. Po tym czasie, ciasto podzieliłam na 8 równych części, z każdej uformowałam wałek. Z pięciu wałków zaplotłam chałkę tak jak jest pokazane na tym filmiku. Z pozostałych 3 wałków zaplotłam tradycyjny warkocz. Na chałce z pięciu wałków, ułożyłam warkocz z 3. Tak przygotowaną chałkę umieściłam w ciepłym miejscu na 40 minut. Po tym czasie chałkę wysmarowałam rozkłóconym jajkiem. Chałkę piekłam 30 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!

* puree z pieczonej dyni najlepiej robić z dyni Hokkaido. W tym przepisie macie jak zrobić puree.  

1 komentarz:

  1. Zachęcamy do dodanie przepisu do dyniowej akcji na zBLOGowani.pl. Zbieramy wszystkie najlepsze dyniowe przepisy :)
    https://zblogowani.pl/akcja/dyniowe-przepisy

    OdpowiedzUsuń