14 grudnia 2017

Pierniczki z ziemniakami

Pierniczki z ziemniakami,
czyli pyszne, mięciutkie idealne na Święta.


Pierniczki z ziemniakami są nie tylko pyszne, ale też szybko je się robi. 
Poza tym polecam je dzieciom, bo są puszyste i miękkie, moja córeczka je uwielbia. Polecam!



Potrzebne składniki:
  • 250 g ziemniaków
  • 550 g mąki pszennej 
  • 250 g miodu naturalnego
  • 150 g cukru
  • 125 g masła
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 1,5 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 jajko


Na początku, ugotowałam ziemniaki i ubiłam na puree, zostawiłam do ostygnięcia. W rondelku zagotowałam miód, następnie dodałam cukier. Kiedy składniki się połączyły, dodałam masło i gotowałam na wolnym ogniu, aż masło się rozpuściło, zostawiłam do ostygnięcia. W misce  umieściłam mąkę, przyprawę do piernika, kakao, sodę, jajko oraz ziemniaki i wcześniej gotowany miód z masłem i cukrem. Mąki dodawałam począwszy od 450 g aż do ok. 550 g, aż uzyskałam jednolite gładkie ciasto. Ciasto umieściłam w lodówce na 30 minut. Potem podzieliłam je na 4 części. Z każdą część ciasta lekko rozwałkowałam na około 7 mm grubości i za pomocą foremek wycinałam kształty. Gotowe pierniczki układałam na blachach wyłożonych papierem do pieczenia w ostępach 2 cm, ponieważ pierniczki rosną podczas pieczenia. Pierniczki piekłam około 20 minut w piecu nagrzanym na 160 stopni. Gotowe pierniczki jak ostygną można ozdobić lukrem, choć same są pyszne. Smacznego!

2 komentarze:

  1. muszę kiedyś spróbować. Już kilka razy słyszałam, że z ziemniakami wychodzą świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) Też słyszałam, zrobiłam, spróbowałam i już co roku będę je powtarzać :) Pozdrawiam!

      Usuń