24 lutego 2018

Brownie i lody bazyliowe

Mocno czekoladowe Brownie i lody bazyliowe,
czyli duet idealny.


Dzisiaj polecam Wam mocno czekoladowe ciasto Brownie oraz nieziemsko pyszne lody bazyliowe. Duet idealny. Polecam!




Potrzebne składniki:
Brownie:
  • 250 g gorzkiej czekolady 
  • 280 g masła
  • 250 g cukru
  • 100 ml wody
  • 80 g mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru wanilowego
  • 3 jajka
Lody bazyliowe:
  • 2 duże pęczki bazylii 
  • 250 g drobnego cukru
  • 250 g mascarpone
  • 750 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki startego świeżego imbiru

Na początku zrobiłam lody bazyliowe. Umyte liście z bazylii i imbir za pomocą blendera zmieniłam w "papkę". Mascarpone, jogurt naturalny oraz cukier wymieszałam mikserem, aż składniki się połączyły, dodałam papkę z bazylii i imbiru, zmiksowałam i umieściłam w plastikowym pojemniku pojemności 1,2 l. Włożyłam do zamrażalnika na całą noc.  
Brownie zaczęłam robić od zagotowania wody z cukrem i cukrem waniliowym.W miedzy czasie pokruszyłam czekolady na małe kawałeczki, a masło pokroiłam w małe kawałki. Kiedy woda się zagotowała, zdjęłam z palnika i dodałam do niej czekoladę oraz masło. Zostawiłam aż masło i czekolada się stopiły, wymieszałam. W między czasie jajka wymieszałam jak na jajecznicę, dodałam mąkę i całość mieszałam drewnianą łyżką, aż składniki się połączyły. Następnie powoli wlewałam masę czekoladową, cały czas mieszając. Formę okrągłą 24 cm wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką, wlałam masę czekoladową. Brownie piekłam 25 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Gotowe ciasto pozostawiłam do całkowitego wystygnięcia, podałam z lodami bazyliowymi. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Podoba mi się pomysł na połączenie tych smaków. Lody bazyliowe musiał być obłędne! :)

    OdpowiedzUsuń