25 kwietnia 2018

Ciasto drożdżowe z kruszonką

Ciasto drożdżowe z kruszonką,
czyli smak dzieciństwa.



Ciasto drożdżowe z kruszonką to smak mojego dzieciństwa i uwielbiam je do dziś. Przepis, który Wam zaraz zaprezentuje jest od pokoleń w mojej rodzinie, znam go od prababci. Ciasto drożdżowe z tego przepisu zawsze wychodzi :) Polecam!


Potrzebne składniki:

Ciasto:
  • 3 jajka
  • 50 g świeżych drożdży
  • 150 g miękkiego masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 550 g mąki pszennej


Kruszonka:
  • 50 g zimnego masła
  • 140 g mąki pszennej
  • 90 g cukru

Na początku, wieczorem w misce dobrze ze sobą wymieszałam mikserem jajka, pokruszone drożdże, miękkie masło oraz cukier. Na koniec dodałam mleko i jeszcze raz wymieszałam. Odstawiłam na całą noc. Rano dodałam mąkę i wszystkie składniki wymieszałam ze sobą. Brytfankę prostokątną wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia. Do brytfanki wyłożyłam ciasto i ostawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Po około 2 godzinach wyrośnięte ciasto posypałam kruszonką, która powstała z wymieszania zimnego masła, mąki i cukru. Ciasto piekłam 50 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni.  Ciasto smakuje znakomicie jeszcze ciepłe jak i po kilku dniach. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz