18 maja 2018

Kurczak casserole

Kurczak casserole,
czyli szybkie i pyszne danie
 we włoskim stylu.


Kurczak casserole to pyszne mięso z udka kurczaka w sosie pomidorowym z oliwkami, kaparami i papryką. Tym daniem moja córka przekonała się do oliwek:)  Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis dla 2 osób
  • 350 g mięsa z udka kurczaka
  • 1 puszka pomidorów bez skóry
  • 1 czerwona cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 15 sztuk zielonych oliwek
  • 15 sztuk czarnych oliwek
  • 15 sztuk kaparów
  • 1 mała czerwona papryka
  • przyprawa do kurczaka
  • 1 szklanka bulionu
  • 1 łyżka masła klanowanego
  • sól
  • pieprz
Na początku, czosnek pokroiłam drobno, cebulę w pióra, a paprykę w drobną kostkę. Udka z kurczaka pokroiłam na małe kawałki i doprawiłam przyprawą do kurczaka.  Następnie w garnku rozgrzałam masło klarowane i dodałam kurczaka, smażyłam po 2 minuty z każdej strony, przełożyłam podsmażonego kurczaka na talerz. Do garnka wrzuciłam cebulę i czosnek, mieszając smażyłam przez 3 minuty. Następnie dodałam oliwki pokrojone na pół, kapary, paprykę i smażyłam całość mieszając kolejne 4 -5 minut. Potem dodałam pomidory z puszki, bulion. Doprawiłam solą oraz pieprzem i dusiłam całość jeszcze 20 minut. Gotowy Kurczak casserole idealnie smakuje z grzankami z bagietki bądź ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz