29 sierpnia 2018

Muffinki bananowe

Muffinki bananowe
czyli szybki i prosty przepis 
na pyszne babeczki.


Muffinki bananowe wg. przepisu Nigelli Lawson są nie tylko pyszne, ale bardzo proste w wykonaniu. Moja wersja jest trochę zmodyfikowana, na mniej słodką. Moja córeczka je uwielbia. Polecam!


Potrzebne składniki:
Przepis na 12 sztuk
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 125 g oleju roślinnego
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 4 łyżki cukru *
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* w oryginalnym przepisie jest 7 łyżek cukru. Dodatkowo można dodać 50 g kawałków czekolady.

Na początku, obrałam banany i pokroiłam na małe plastry do miseczki, widelcem je dokładnie rozgniotłam. W misce za pomocą miksera ubiłam jajka z olejem. Następnie małymi partiami dodawałam mąkę, cukier, sodę i proszek do pieczenia. Na koniec dodałam banany i całość dobrze wymieszałam ze sobą za pomocą miksera. Każdą foremkę sylikonową do muffinek napełniałam 2 łyżkami ciasta. Muffinki piekłam 20 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz