1 czerwca 2019

Charlotte truskawkowa

Charlotte truskawkowa,
to moja propozycja 
szybkiego i pysznego deseru.


Charlotte truskawkowa to deser, który robi się w kilka minut, a jest przepyszny i teraz jak są dobre truskawki wręcz obowiązkowy. Polecam!



Potrzebne składniki:
  • 300 g truskawek
  • 500 ml śmietanki 30 %
  • 200 g mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 4 płaskie łyżeczki żelatyny


Truskawkowa galaretka:
  • 200 g truskawek
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 płaskie łyżeczki żelatyny


  • 1 opakowanie podłużnych biszkoptów
  • 100 ml śmietanki 30%
Na początku, truskawki zmiksowałam na puree. Żelatynę zalałam na początku 2 łyżkami zimnej wody, odstawiłam aby napęczniała, potem dodałam 4 łyżki gorącej wody i dobrze wymieszałam, aż się dobrze rozpuściła żelatyna. Puree z truskawek wymieszam z żelatyną. Następnie,  śmietankę i mascarpone ubiłam na sztywno, pod koniec dodałam cukier puder. Na koniec dodałam puree z truskawek i wszytko razem wymieszałam.

Okrągłą formę z wyjmowanym dnem o średnicy 20 cm, wyłożyłam dno folią spożywczą, biszkopty z dołu przycięłam, aby ładnie stały, ułożyłam je w koło formy. W środku umieściłam masę truskawkową. Włożyłam do lodówki na 30 minut. 

W między czasie zrobiłam galaretkę z truskawek. Truskawki zmiksowałam na puree, dodałam cukier puder. Żelatynę zlałam 1 łyżką zimnej wody, a następnie 2 łyżkami gorącej, wymieszałam. Tak przygotowaną żelatynę dodałam do puree truskawkowego. Galaretkę wylałam na stężony krem i włożyłam na kolejną godzinę do lodówki. U mnie na noc całą. Rano z 100 ml ubitej śmietanki za pomocą rękawa ozdobiłam wierzch. Wstawiłam do lodówki. Po około 30 minutach  deser jest gotowy. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz