28 lipca 2019

Sernik STRACCIATELLA

Sernik STRACCIATELLA
czyli pyszny śmietankowy sernik z malinami 
i czekoladą na zimno.


Sernik STRACCIATELLA to pyszny śmietankowy sernik z malinami i kawałkami czekolady na zimno. Lekko kwaskowe maliny idealnie się komponują z śmietankowo-czekoladową masą. Przepis znam stąd. Polecam !


Potrzebne składniki:
  • 80 g okrągłych biszkoptów
  • 500 g serka mascarpone schłodzonego
  • 200 ml śmietanki 36% schłodzonej
  • 100 g cukru drobnego
  • 200 ml mleka
  • 1 i 1/2  łyżki żelatyny spożywczej
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 100 g czekolady gorzkiej 
  • 400 g malin

Na początku, dno tortownicy 24 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Następnie na dnie ułożyłam biszkopty.

W misce wymieszałam serek mascarpone, śmietankę kremówkę i cukier, ubijałam mikserem, aż składniki się połączyły i lekko napuszyła cała masa ok. 2 minut.

W garnku do gorącego mleka dodałam żelatynę i mieszałam, aż się rozpuściła, następnie dodałam jogurt, całość wymieszałam.

Do miski z mascarpone dodałam masę z mleka, żelatyny i jogurtu, miksowałam na małych obrotach, aż składniki się połączyły. Następnie dodałam czekoladę wcześniej startą na tartce i całe maliny. Delikatnie wymieszałam łyżką.
Do wcześniej przygotowanej tortownicy z biszkoptami pierwsza warstwę masy wyłożyłam łyżką, potem całość wlałam i i wyrównałam górę łyżką. Następnie udekorowałam malinami i startą czekoladą. Całość wstawiłam na całą noc do lodówki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz