30 września 2019

Risotto z podgrzybkami

Risotto z podgrzybkami,
to idealne kremowe 
połączenie ryżu i grzybów.


W miniony weekend Polacy oszaleli na punkcie grzybów. U mnie w domu podobnie były pełne kosze grzybów. Dlatego dziś polecam Wam pyszne, kremowe Risotto z podgrzybkami. Smacznego!



Potrzebne składniki:
Porcja na 1 osobę
  • 75 g ryżu arborio
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 100 g podgrzybków
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 20 g masła
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • 2 łyżki parmezanu
  • sól
Na początku, cebulę i czosnek pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę masła klarowanego, dodałam cebulę i czosnek. Podsmażałam 3 minuty, aż cebula się zeszkliła. Następnie dodałam ryż i smażyłam, aż stał się szklisty. Następnie dodałam kolejno po jednej chochli bulionu, za każdym razem czekałam, aż ryż wchłonął bulion, często mieszałam. U mnie ryż był gotowy po 20 minutach. W między czasie, podgrzybki umyłam i pokroiłam na mniejsze kawałki, następnie gotowałam 10 minut w osolonej wodzie. Potem podsmażyłam je 3 minuty na 1 łyżce masła klarowanego. . Kiedy ryż był gotowy, zdjęłam go z palnika, dodałam 20 g masła oraz ser parmezan, wszystko wymieszałam, dodałam podsmażone podgrzybki. I risotto z podgrzybkami jest gotowe. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz