15 listopada 2013

Kurczak z ananasem

Kurczak z ananasem,
czyli szybkie orientalne danie.



Kurczak z ananasem to pachnące orientem danie, które robi się bardzo szybko i jest pyszne. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 100 g filetu z kurczaka
  • 2 krążki ananasa w puszce
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/4 szklanki soku z ananasa z puszki
  • 1/4 szklanki białego wina
  • 1/3 łyżeczki chili
  • 1/3 łyżeczki imbiru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżka masła
  • pieprz
  • sól
  • ryż
Na początku, ryż ugotowałam według przepisu na opakowaniu. Filet z kurczaka pokroiłam w większą kostkę, doprawiłam solą , pieprzem i chili oraz odrobiną
oliwy z oliwek i odstawiłam na chwilę. Na odrobinie oliwy z oliwek podsmażyłam czosnek pokrojony w kosteczkę i smażyłam około 2 minut, dodałam kurczaka i całość  smażyłam, aż kurczak się zarumienił. Następnie dodałam wino i pogotowałam chwilę, aż co najmniej połowa wina wyparowała. Następnie dodałam sok z ananasa oraz ananasa pokrojonego w mniejsze kawałki. Doprawiłam imbirem. Gotowałam kilka minut, aż sos zgęstniał. Na koniec dodałam masło oraz sok z cytryny. Gotowałam jeszcze 2 minuty. Tak przygotowany kurczak z ananasem podałam z ryżem. Smacznego!


2 komentarze: