2 października 2015

Placki serowo-dyniowe

Placki serowo-dyniowe,
czyli pyszne danie sezonowe.


Przepis na te pyszne Placki serowo-dyniowe z żurawiną i pomarańczową nutą znam od trenerki żywnościowej Darii Ładochy z programu Dzień Dobry TVN. Polecam! 


Potrzebne składniki:
Przepis na 1 porcję
  • 100 g dyni Hokkaido
  • 100 g białego sera
  • 2 łyżki żurawiny
  • 1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy 
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżka masła
  • olej
Na początku, obraną dynie starłam na dużych oczkach na tarce. Na patelni roztopiłam masło i dodałam dynię, dusiłam aż dynia była miękka kilka minut. Odstawiłam do ostygnięcia. W miseczce widelcem rozgniotłam biały ser, dodałam żółtko jajka. żurawinę drobno pokrojoną, skórkę z pomarańczy, cukier waniliowy i brązowy oraz cynamon, wszystko wymieszałam. Białko od jajka ubiłam na pianę. Do masy serowo-dyniowej dodałam mąkę oraz pianę z białka i wymieszałam. Z masy ukształtowałam dwa większe placki. Placki smażyłam na rozgrzanym oleju na złoty kolor z obu stron. Placki serowo dyniowe podałam z cukrem pudrem. Smacznego!
 

5 komentarzy: