13 października 2017

Polędwiczka wieprzowa w sosie wiśniowo-balsamicznym

Polędwiczka wieprzowa 
w sosie wiśniowo-balsamicznym,
czyli niebanlany obiad w 30 minut.


Polędwiczka wieprzowa w sosie wiśniowo- balsamicznym w towarzystwie kaszy pęczak z selerem, gruszką i suszonymi pomidorami to duet idealny na niebanalny obiad. Polecam!



Potrzebne składniki:
Przepis na 2 osoby
  • 500 g polędwiczki wieprzowej
  • 200 ml konfitury wiśniowej
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • 4 łyżki octu balsamicznego
  • 100 g kaszy pęczak
  • 1 gruszka
  • 5 suszonych pomidorów
  • 3 kawałki 15 cm selera naciowego
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • pieprz
  • sól
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 3 łyżki wody

Na początku, polędwiczkę umyłam osuszyłam i pokroiłam na 1 cm plastry. Każdy plaster lekko rozbiłam palcami, posoliłam i popieprzyłam, odstawiłam na kilka minut. W między czasie, w 2 szklankach lekko osolonej wrzącej wody gotowałam pęczak 20 minut, aż był miękki i wchłonął wodę. Seler naciowy pokroiłam w cieniutkie plastry, suszone pomidory w paski, a gruszkę obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Na patelni rozgrzałam masło klarowane. Ułożyłam plastry polędwiczki i smażyłam po 2 minuty z każdej strony, aż się zarumieniły. Dodałam rozmaryn i smażyłam kolejne 2 minuty. Następnie na patelnie dodałam konfiturę wiśniową, ocet balsamiczny, 3 łyżki wody i 1/2 łyżeczki cukru. Całość podgrzewałam mieszając do momentu, aż zaczęło wrzeć. W między czasie, pęczak wymieszałam z selerem naciowym, gruszką i suszonymi pomidorami. Polędwiczki w sosie wiśniowo-balsamicznym podałam z pęczakiem. Smacznego!

P.S. To danie znajdziecie na justchopped.pl  , gdzie możecie zamówić do domu produkty i przepis na to danie. Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz