27 października 2017

Chlebek bananowy

Chlebek bananowy,
czyli pyszne ciasto bananowe 
ze Stanów Zjednoczonych.


Chlebek bananowy, to tylko z nazwy chleb. To pyszne ciasto  z bananów, które robi się szybko. Polecam je szczególnie dzieciom. 

Potrzebne składniki:
  • 4 dojrzałe czarne banany
  • 1/5 szklanki mąki pszennej
  • 60 g miękkiego masła
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Na początku, w misce rozgniotłam widelcem 3 banany. Do bananów dodałam mąkę, masło, cukier, sól i proszek do pieczenia. Mieszałam łyżką ze sobą składniki, aż wszystkie się połączyły. Ciasto jest gęste. Formę keksówkę 24 cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia, do tak przygotowanej formy włożyłam ciasto. Na górze ciasta umieściłam połowę banana przekrojonego wzdłuż. Ciasto piekłam 60 minut, do suchego patyczka i aż ciasto się zarumieniło, w piekarniku nagrzanym na 180 stopni. Polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz