11 grudnia 2015

Placki kokosowo-pomarańczowe

Placki kokosowo-pomarańczowe,
czyli lekki obiad na słodko.


Niezwykle delikatne i puszyste Placki kokosowe z nutą pomarańczową to danie, które zasmakuje zapewne nie tylko dzieciom. Inspiracją do zrobienia tego dania był przepis z bloga Kwestia Smaku. Polecam! 
 
Potrzebne składniki:
Przepis na 8 sztuk
  • 150 g mleka kokosowego
  • 30 g masła
  • 100 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżka cukru
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skóra z 1/2 pomarańczy
  • 2 łyżki oleju
Na początku, mleko kokosowe podgrzałam z masłem pokrojonym w mniejsze kawałki, podgrzewałam aż masło się roztopiło. Z białka ubiłam na sztywną pianę. W misce wymieszałam mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Następnie dodałam żółtko, skórkę z pomarańczy oraz mleko kokosowe z masłem. Całość wymieszałam. Na koniec dodałam pianę z białek i delikatnie wymieszałam. Na patelni rozgrzałam olej i smażyłam placki nakładając po 2 łyżki masy. Smażyłam z obu stron po 2-3 minuty, na średnim ogniu. Gotowe Placki kokosowo-pomarańczowe podałam z syropem klonowym. Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz