30 grudnia 2015

Pasta z ciecierzycy i suszonych pomidorów

Pasta z ciecierzycy i suszonych pomidorów,
czyli zdrowa, wegetariańska i pyszna.


Pasta z ciecierzycy i suszonych pomidorów idealna jest do kanapek, sprawdza też się jako dip do warzyw. Inspiracją dla mnie był przepis z bloga Kuchnia na obcasach . 
 
 Potrzebne składniki: 
  • 1/2 szklanki suchej ciecierzycy 
  • 7 suszonych pomidorów
  • 5 łyżek oleju z pomidorów suszonych
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • szczypta chili  
  • pieprz
  • sól
Na początku, ciecierzycę zalałam wodą i ostawiłam na całą noc. Rano w ciecierzycę z wodą zagotowałam i gotowałam do miękkości. Następnie odcedziłam i ciecierzycę umieściłam w naczyniu od blendera. Dodałam pokrojone w paski suszone pomidory, olej z pomidorów suszonych, doprawiłam papryką słodką i chili oraz pierzem i solą. Całość za pomocą blendera zmieniłam w pastę. Jeśli pasta wydaje Wam się za gęsta możecie dodać więcej oleju. Pasta z ciecierzycy i suszonych pomidorów najlepiej smakuje schłodzona. Smacznego!
 

2 komentarze: