14 stycznia 2016

Drobiowe pulpety na parze z sosem grzybowym

Drobiowe pulpety na parze 
z sosem grzybowym,
czyli dietetyczny i zdrowy obiad. 


Drobiowe pulpety na parze z aromatycznym sosem grzybowym z suszonych grzybów to moja propozycja obiadu zdrowego i smacznego. Polecam!

  
Potrzebne składniki:
Przepis na 2 porcje 

Pulpety:
  • 350 g filetu z kurczaka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • pieprz
  • sól
Sos:
  • 2 garście suszonych grzybów (podgrzybki, borowiki)
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżka masła
  •  2 łyżki śmietany 18%
  • pieprz
  • sól 
 Na początku, suszone grzyby zalałam gotującą wodą, na jakieś 30 minut.  Następnie, filet z kurczaka obrałam z błonek i zmieliłam w maszynce do mięsa. Do zmielonego mięsa dodałam jajko, bułkę tartą, mąkę pszenną oraz sól i pieprz, dobrze wyrobiłam masę. Następnie wilgotnymi dłoniami zrobiłam 4 pulpety. Tak przygotowane pulpety gotowałam w parowarze 20 minut. W między czasie zrobiłam sos. Zalane wcześniej grzyby wraz z wodą zagotowałam, kiedy woda wrzała, gotowałam jeszcze 15 minut. Następnie, grzyby odsączyłam, ale wodę z gotowania zachowałam. Grzyby pokroiłam na mniejsze kawałki. W garnku roztopiłam masło, dodałam cebulę drobno pokrojoną w kostkę, kiedy się zeszkliła, dodałam mąkę i mieszałam. Następnie dodałam 1 szklankę wody z gotowanych grzybów oraz pokrojone grzyby, doprawiłam solą i pieprzem, całość gotowałam 10 minut. Na koniec dodałam śmietanę i wymieszałam, sos gotowy. Drobiowe pulpety na parze z sosem grzybowym podałam z kaszą gryczaną i kiszonym ogórkiem. Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz