16 stycznia 2016

Tortellini zapiekane z warzywami w sosie pomidorowym

Tortellini zapiekane z warzywami 
w sosie pomidorowym,
czyli pyszne danie we włoskim stylu.


Tortellini zapiekanie z warzywami w sosie pomidorowym to danie idealne na obiad czy kolację. Polecam!
 
Potrzebne składniki: 
Przepis na 3-4 porcje
  • 400 g tortellini z mozzarellą i pomidorami
  • 250 g cukinii
  • 1 czerwona papryka
  • 1 puszka pomidorów rozdrobnionych
  • 125 g mozzarella
  • 1 cebula
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki bazyli
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • pieprz
  • sól 
Na początku, tortellini ugotowałam w lekko osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Cukinię i paprykę pokroiłam w większą  kostkę, a cebulę w drobną kostkę. W garnku rozgrzałam 1 łyżkę oliwy i dodałam cebulę, smażyłam aż się zeszkliła. Następnie dodałam pomidory w puszce i doprawiłam  solą, pieprzem , cukrem oraz bazylią i oregano. Całość podgrzewałam, aż zaczęło wrzeć. Następnie sos zblenderowałam. Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę oliwy, dodałam cukinię oraz paprykę, smażyłam 10 minut. Na patelnię dodałam tortellini i smażyłam około 3 minut. Na dnie formy o wymiarach 15x20 cm wysmarowałam 4 łyżkami sosu pomidorowego. Następnie warstwa z warzyw i tortellini, warstwa z sosu pomidorowego i znowu z warzyw i tortellini. Na koniec resztę sosu pomidorowego i mozzarellę startą na tartce na grubych oczkach. Zapiekankę zapiekałam 25 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego! 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz