14 października 2014

Zapiekanka z cukinii

Zapiekanka z cukinii,
czyli wegetariańska kolacja na ciepło.


Inspiracją do zrobienia tej Zapiekanki był przepis ze strony www.mniammniam.com Zapiekanka  z cukinii jest prosta do zrobienia i do tego pyszna. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 1 średnia cukinia
  • 3 średnie ziemniaki
  • 1 por (biała część)
  • 1 cebula
  • 2 jajka
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżeczka bazylii
  • 1 łyżeczka oregano
  • oliwa z oliwek
  • 100 g sera żółtego
  • pieprz
  • sól
Na początku, ziemniaki obrałam i gotowałam je 15 minut, następnie je starłam na dużych oczkach. W między czasie, cukinię starłam na tartce na grubych oczkach i posoliłam. Po kilku minutach odcisnęłam cukinię z nadmiaru wody. Cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na oliwie z oliwek z masłem, aż się zeszkliła. Por pokroiłam w plastry. W misce wymieszałam ze sobą cukinię, ziemniaki, por, cebulę dodałam jajka, bułkę tartą i doprawiłam oregano, bazylią oraz pieprzem. Formę 18x18 cm wysmarowałam oliwą z oliwek i wyłożyłam masę którą wyrównałam oraz uklepałam. Formę z zapiekanką wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 190 stopni i zapiekałam 30 minut, aż na wierzchu zaczęła się robić chrupiąca warstwa. Zapiekankę wyjęłam z piekarnika i posypałam startym żółtym serem, wstawiłam do piekarnika na kolejne 15 minut, aż ser się roztopił i lekko zapiekł. Po tym czasie zapiekanka jest gotowa. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz