27 października 2014

Sałatka z szynką prosciutto, suszonymi pomidorami i słonecznikiem

Sałatka z szynką prosciutto, 
suszonymi pomidorami i słonecznikiem,
czyli we włoskim stylu.


Sałatka z szynką prosciutto, suszonymi pomidorami, kaparami i słonecznikiem to propozycja lunchu czy kolacji we włoskim stylu. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 100 g makaronu ( u mnie ze bazylią i pomidorami Deluxe) 
  • 4 plastry szynki prosciutto
  • 5 suszonych pomidorów
  • 2 łyżki kaparów
  • 3 łyżki słonecznika
  • 2 łyżki oliwy z pomidorów
  • 2 łyżeczki bazylii   
Na początku, makaron ugotowałam al dente według instrukcji na opakowaniu.
Szynkę prosciutto pokroiłam w paski około 5 mm i podsmażyłam na rozgrzanej patelni teflonowej, aż się zarumieniła. Suszone pomidory też pokroiłam w paski około 5 mm. Słonecznik uprażyłam na teflonowej patelni. W misce wymieszałam makaron, szynkę prosciutto, suszone pomidory i kapary oraz oliwę z pomidorów suszonych. Posypałam na koniec bazylią i słonecznikiem i jeszcze raz wymieszałam. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Zachęcamy do dodania przepisu do akcji Makarony Świata na zBLOGowanych. W konkursie można dodać niezliczoną ilość propozycji makaronowych, a nagrody są warte walki o nie :)

    OdpowiedzUsuń