11 października 2014

Polędwiczki w sosie z imbirem i grzybami mun

Polędwiczki w sosie z imbirem i grzybami mun,
czyli pyszne orientalne danie.


Inspiracją do zrobienia tego dania był przepis z bloga Kwestia SmakuPolędwiczki wieprzowe w sosie z imbirem i grzybami mun z sałatką z kapusty to moja propozycja na obiad. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 350 g polędwiczki wieprzowej
  • 20 g suszonych grzybów mun
  • 3 łyżki sosu ostrygowego
  • 3 cm świeżego imbiru
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • kilka kropli Tabasco
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól
Sałatka z pepperoni i kminem:
  • 1/4 główki białej kapusty
  • 1 papryka pepperoni
  • 2 cebulki dymki ze szczypiorkiem
  • 1 łyżka kminu rzymskiego
  • oliwa z oliwek
  • 3 łyżeczki octu ryżowego
  • 1 łyżeczka miodu
Na początku, polędwiczki pokroiłam w plastry, a następnie w paski. Zmarnowałam je w oliwie z oliwek i pieprzu i soli, odstawiłam. Grzyby mun zalałam gotującą woda i odstawiłam na 15 minut, następnie gotowałam 10 minut. Na rozgrzaną patelnię nałożyłam polędwiczki i smażyłam na dużym ogniu przez klika minut przewracając je, aż się zarumieniły. Dodałam imbir i smażyłam kolejne 2 minuty mieszając. Następnie dodałam sos ostrygowy, Tabasco oraz 2 szklanki wody. Dodałam grzyby mun. Całość gotowałam kolejne 20 minut. Następnie w 1/4 szklanki zimnej wody dodałam mąkę i 3 łyżki sosu z patelni, wszystko dokładnie wymieszałam i dodałam do sosu, mieszając zagotowałam. Sałatkę zrobiłam z poszatkowanej kapusty posolonej, pokrojonej pepperoni i cebulki dymki ze szczypiorkiem. Doprawiłam oliwą z oliwek, octem ryżowym i miodem. Posypałam kminem rzymskim i wymieszałam. Polędwiczki w sosie z imbirem i grzybami mun podałam z makaronem chińskim oraz surówką z kapusty z pepperoni i kminu. Smacznego!

2 komentarze: