31 października 2014

Lasagne z mięsem mielonym pod beszamelem

Lasagne z mięsem mielonym pod beszamelem,
czyli klasyk kuchni włoskiej.


Lasagne z mięsem mielonym pod beszamelem to sycące i smaczne danie kuchni włoskiej. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 6 płatów makaronu Lasagne
  • 500 g mięsa mielonego wołowo-wieprzowego
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 100 g sera żółtego
  • 200 ml pomidorów w puszce
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1/2 łyżeczki rozmarynu
  • 1/2 łyżeczki bazyli
  • 1/2 łyżeczki oregano
  • 3 łyżki ketchupu pikantny
  • pieprz
  • sól
Sos beszamelowy:
  • 1/4 kostki masła
  • 40 g mąki
  • 500 ml mleka
  • gałka muszkatołowa
  • biały pieprz
  • sól

Na początku, płaty makaronu lasagne gotowałam we wrzącej osolonej wodzie z odrobiną oliwy. Gotowałam po dwa płaty przez 3 minuty. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam cebulę i czosnek drobno pokrojone. Następnie dodałam mięso mielone i podsmażyłam aż się zarumieniło, dodałam pomidory w puszce oraz wszystkie zioła. Całość gotowałam około 20 minut pod koniec dodałam ketchup, aż sos zgęstniał. W między czasie zrobiłam sos beszamel, w rondelku rozpuściłam masło i dodałam mąkę mieszając, aby nie było grudek, następnie porcjami wlewałam zimne mleko cały czas mieszając. Zagotowałam sos, aż zgęstniał.Naczynie do zapiekania o wymiarach 20 x15 cm wysmarowałam masłem i dno posmarowałam cienko sosem beszamel następnie dwa płaty makaronu, warstwa mięsa, sera żółtego tartego i znowu warstwa sosu beszamel itd... Na koniec warstwa z mięsa, sosu beszamel i sera żółtego. Lasagne zapiekałam w piecu nagrzanym na 200 stopni przez 40 minut. Smacznego!
20 cm x 15 cm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz