19 października 2014

Pieczona dynia z kaszą jaglaną i owocami

Pieczona dynia z kaszą jaglaną i owocami,
czyli pyszna kolacja wegetariańska.


Pieczona dynia z kaszą jaglaną i owocami to pełne aromatów połączenie dyni z kaszą jaglaną, żurawiną, orzechami, jabłkami. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 1 mała dynia Hokkaido
  • 60 g kaszy jaglanej
  • 1 szklanka bulionu
  • 1 jabłko
  • 1 cebula
  • 50 g sera żółtego
  • 50 g żurawiny suszonej
  • 2 łyżki orzechów włoskich
  • 1 łyżka świeżej szałwii
  • 1 jajko
  • 1 łyżka syropu klonowego
  • oliwa z oliwek
  • pieprz 
  • sól
Na początku, dynie pokroiłam w poprzek, tak aby uzyskać pierścienie. Każdy pierścień oczyściłam z pestek. Kaszę jaglaną gotowałam w szklance bulionu około 18 minut. Cebulę i jabłko pokroiłam w kostkę. Ser żółty starłam na tartce na grubych oczkach. Żurawinę, orzechy włoskie, i szałwię pokroiłam na mniejsze kawałki. Na patelni z oliwą z oliwek podmazyłam cebulę na złoty kolor, dodałam jabłka i dodałam odrobinę wody, całość dusiłam około 8 minut, aż jabłka były miękkie. W misce wymieszałam ugotowaną kaszę jaglaną, jabłka z cebulą, ser żółty, żurawinę i orzechy włoskie oraz szałwię. Dodałam jajko oraz sól i pieprz do smaku, całość wymieszałam. Blachę z piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia, wysmarowałam oliwą z oliwek i ułożyłam pierścienie z dyni. W miseczce wymieszałam 2 łyżki z oliwy z oliwek z 1 łyżką syropu klonowego, powstałym sosem wysmarowałam każdy pierścień. Następnie pierścienie posoliłam i popieprzyłam. Tak przygotowane pierścienie wypełniłam farszem wcześniej przygotowanym. Piekarnik nagrzałam na 190 stopni i zapiekałam pierścienie z dyni z farszem około 40 minut. Smacznego!

4 komentarze: