16 listopada 2014

Musaka

Musaka,
czyli grecka zapiekanka z bakłażanem.


Musaka, czyli pyszna grecka zapiekanka z bakłażanami i mięsem mielonym. 
U mnie wg. przepisu Pascala Brodnickiego. Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 1 bakłażan
  • 1 cukinia
  • 500 g mięsa mielonego (u mnie z indyka)
  • 1 cebula
  • 1 puszka pomidorów 
  • szczypta cynamonu
  • 60 ml czerwonego wina wytrawnego
  • 1 mozzarella
  • pieprz
  • sól


Sos beszamelowy:

  • 1/4 kostki masła
  • 40 g mąki 
  • 500 ml mleka
  • gałka muszkatołowa
  • biały pieprz
  • sól
Na początku, bakłażana i cukinie pokroiłam w plastry około 5 mm. Na rozgrzanej oliwie z oliwek podsmażyłam posolone bakłażany i cukinie z obu stron na rumiany kolor. Następnie położyłam na ręcznikach papierowych. Na patelni rozgrzałam ponownie odrobinę oliwy z oliwek i podmazyłam cebulę, aż się zeszkliła. Dodałam mięso mielone. Kiedy mięso mielone było już podsmażone dodałam pomidory w puszce, szczyptę cynamonu oraz wino czerwone. Zmniejszyłam ogień i dusiłam około 20 minut, pod koniec doprawiłam solą i pieprzem. W między czasie, zrobiłam sos beszamel, w rondelku rozpuściłam masło i dodałam mąkę mieszając, aby nie było grudek, następnie porcjami wlewałam zimne mleko cały czas mieszając. Zagotowałam sos, aż zgęstniał. Naczynie do zapiekania o wymiarach 20 x15 cm wysmarowałam masłem i dno posmarowałam cienko sosem beszamel, następnie warstwa z bakłażanów, następna z cukinii, kolejna z mięsa z pomidorami. Następnie powtórzyłam wszystkie warstwy zaczynając od warstwy z beszamelem. Na wierzchu posypałam startą mozzarellą. Zapiekałam 45 minut w piecu nagrzanym na 180 stopni. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz