23 listopada 2014

Wegetariańskie Cannelloni

Wegetariańskie Cannelloni,
czyli tradycyjne włoskie danie w innej wersji.


 We współpracy z firmą Index Food powstało to pyszne danie, które dziś Wam prezentuję. Wegetariańskie Cannelloni to cannelloni z farszem cukiniowo-serowy w sosie pomidorowym. Polecam!


Potrzebne składniki:
Na początku, cannelloni ugotowałam al dente. Cukinie, cebulę i czosnek pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam jedną cebulę i czosnek, aż cebula się zeszkliła. Dodałam cukinię,
sól i pieprz. Całość smażyłam około 5 minut, aż cukinia była gotowa, dodałam mąkę i wymieszałam. Przerzuciłam cukinię do miski, dodałam ricottę i po 25 g parmezanu  i sera żółtego startych na tartce. Całość wymieszałam. Powstałym farszem napełniłam każde cannelloni za pomocą rękawa. W między czasie na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam cebulę i pokrojone w paski suszone pomidory. Dodałam pomidory w puszce i 1/2 puszki wody. Doprawiłam solą i pieprzem oraz oregano i tymiankiem. Sos mieszałam od czasu do czasu, gotując go około 15 minut, aż zgęstniał. Formę o wymiarach 20x8 cm wysmarowałam masłem, na dno dałam cienką warstwę sosu pomidorowego. Na środku ułożyłam pionowo cannelloni z farszem cukiniowo-serowym. Resztę sosu umieściłam wokół cannelloni. Całość posypałam resztą startego żółtego sera i parmezanu. Zapiekankę zapiekałam 35 minut w piecu nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!

1 komentarz: