30 listopada 2014

Sałatka śledziowa z buraczkami i gruszką

Sałatka śledziowa z buraczkami i gruszką,
czyli propozycja dania świątecznego i nie tylko.


Sałatka śledziowa z buraczkami i gruszką powstała we współpracy z firmą Seko, od której dostałam pyszne śledzie. Polecam to niecodzienne połączenie składników. 

 Potrzebne składniki: 
Na początku, ziemniaki i buraki umyłam, a następnie gotowałam je w dwóch osobnych garnach w całości  w skórce do miękkości, ziemniaki gotowałam 30  minut, buraka (duży, 250 g)około 60 minut. Kiedy ziemniaki i burak ostygły, obrałam je i pokroiłam w większą kostkę. Cebulę i gruszkę obrałam oraz pokroiłam w także w kostkę. Płaty śledziowe pokroiłam w cienkie paseczki. W miseczce wymieszałam jogurt z majonezem i pieprzem. W drugiej miseczce wymieszałam ze sobą śledzie, ziemniaki, gruszkę i połowę cebuli z sosem jogurtowo-majonezowym. Całość doprawiłam solą i natką pietruszki. W kolejnej miseczce wymieszałam buraczki z połową cebuli oraz oliwę z oliwę, natkę pietruszki i szczyptę soli, wymieszałam. Na płaskim talerzu na przemian ułożyłam pasek  z sałatki śledziowej i pasek z buraczków.  



zBLOGowani.pl

1 komentarz:

  1. zachęcamy do dodania przepisu do akcji "Świąteczne potrawy na zBLOGowanych

    OdpowiedzUsuń